15 Nov 2014

Embertelen jó

Így készült a zombiangyal



A Delta Vision Könyvkiadó szerkesztője Erdélyi István “Raon” keresett meg azzal a feladattal, hogy készítsem el Gaura Ágnes Embertelen jó című kötetéhez a könyvborítót. Nagyon megtisztelőnek tartottam, hogy egy ismert és sikeres írónővel dolgozhatok együtt, és a megkereséshez mellékelt rövid leírás is felkeltette az érdeklődésemet, hiszen nem egy szokványos illusztráció készítésével kerestek meg, hanem egy, a vörös szín kivételével teljesen monokróm kompozíció volt az elképzelés.

Gaura: Szerettem volna elkalandozni a Boriverzum romantikus-kalandos képi világától, mivel a novelláskötet sokféle szöveget foglal magába, és rendelkezik sötétebb, komorabb darabokkal is. Szóval nem azért gondoltam fekete-fehérben, mert tudtam, hogy új borítófestővel kell majd együtt dolgoznom, és azt gondoltam, ne tegyük magasra a lécet: egy minimalista dizájnnal csak megbirkózik az ismeretlen művész úr :D



Gaura Ágnes nem csak jó leírást és referenciaképeket küldött a borító készítéséhez, hanem egyszer saját kezű rajzot is csatolt, ezen látszott a legjobban, hogy mennyire jól gondolkozik képekben is, és sokat segített, hogy láttam az ő vizuális elképzelését is.

Gaura: Igen, az én rajzkészségem messze földön híres, egy átlagos délutáni beszélgetésem így néz ki a gyerekekkel:
Fiam: Apa itthon van?
Én: nincs.
Fiam: Akkor rajzolsz nekem te tündért?
Én: Persze.
/Megrajzolom, gyerek szánakozva rám néz./
Fiam: Apa mikor jön haza?
Lányom: Ó, de béna. Majd én rajzolok neked addig egy normálisat…
… szóval az igazság az, hogy valójában a férjem skiccét küldtem el...

Mint legtöbbször, ennek a rajznak a vázlatát is papíron ceruzával késztettem el, majd az erre érkező visszajelzések alapján már digitálisan folytattam. Első körben még úgy képzeltem, hogy az angyal magasba emeli a homokórát, de ez a póz mind írói, mind szerkesztői oldalról túl nyertes beállításnak tűnt.


Gaura: Azért elmentettük a vázlatot, hátha egyszer megírom életem fő művét, a Zombiangyal trimágus-kupát, melynek győztes karakterét rátehetnénk a címoldalra.

A ceruzavázlat után már digitálisan folytattam a rajzolást. A visszajelzések alapján módosítottam a pózt, a kar leengedésével egyszerre a szárnyakat is meg kellett emelni picit, hogy jobban lehessen látni a homokórát, valamint kicsit többet engedtünk látszani az arcból és a jobb szárnyból is. Arra kellett figyelni, hogy az angyalnak nincs meghatározott neme, így mind az arc, mind a test felépítése semleges jelleget kell, hogy sugalljon. 

Gaura: Igen, homokóra, nem mobil.


A tónusok, kontrasztok elfogadása után következett a részletek kidolgozása. Minden digitális rajznál igyekszem előre elgondolni, milyen rétegfelépítést használjak, valamint hogyan csoportosítsam ezeket.


A csillagos égbolt készítéséhez alulról felfelé sötétedő színátmenetet használtam, ezt apró csillagszerű pontokkal szórtam meg, majd néhány fényesebb csillagot külön kiemeltem.
A homok kialakításánál finoman textúrázott, vagy ha úgy tetszik zajos felületet rajzoltam, hogy érezni lehessen a talaj szemcsézettségét.
Az angyal szárnyához különböző madarak szárnyairól gyűjtöttem referenciákat, mert ha nem is vagyok ornitológus, azért szeretem érteni kicsit, min dolgozom éppen. 

Gaura: Én mondtam, hogy angyalokat kéne tanulmányozni, de furán néztek rám.


A részletek készítése során többször küldtem fázisképeket az Ágnesnek és Raonnak, az apróbb kéréseket és változásokat mindig egy plusz rétegen készítettem el, majd ezt módosításokat tartalmazó a réteget, az új fázis elfogadása után összeolvasztottam az eredeti réteggel. Ez a módszer könnyen kezelhetővé teszi a változásokat és mégsem lesz kezelhetetlen mennyiségű rétegünk a rajz végére. Egyszer különösen hasznosnak bizonyult, mikor a ruha szakadásait készítettem, és az angyal fenekén lévő szakadás szívecske formájú lett. Ágnes és Raon persze egyből Freudot emlegette :D A külön rétegre készített változásokból úgy töröltem vissza, hogy eltűnjön ez a jellege a szakadásnak és alatta megmaradt a korábban árnyékot ruha felülete.

Gaura: Csábos volt. Majd ha egyszer megírom életem másik fő művét, a zombiangyal ötven árnyalatát, fenékre kerülő szívmotívumot feltétlenül újrahasznosítjuk :D

A rajz végső fázisában került sor a glória megalkotására, ami végül egy szögesdrót-koszorú formájában öltött alakot. Próbálkoztunk hagyományosabb glóriával is, de végül ez egyikünk tetszését sem nyerte el, a klasszikus világító glóriát pedig nem tartottuk megfelelőnek egy vérző zombiangyalhoz.

Gaura: A szögesdrót-motívum a belső illusztrációkon is több helyütt szerepel, örülök, hogy eszünkbe jutott ez az alternatíva.



A grafika készítésének végső fázisában cseréltem le Cintiq 24HD táblamonitoromat egy 24HD touch verzióra, így a kép nagyítását, mozgatását és forgatását már érintéssel tudom vezérelni, ami sokat gyorsít az alkotási folyamaton.



Gaura: De ezt csak azért írtuk bele, hogy megmutathassuk: tényleg homokóra. Nem mobil :D 

És a végeredmény:


Összességében különleges élmény volt megalkotni ezt a borítót, mely ha nem is a színeivel, de részleteivel, kompozíciójával izgalmas kihívásnak bizonyult. Remélem sok leendő olvasó fantáziáját ragadja majd meg a boltok polcain és ilyen módon hozzá tudok járulni Gaura Ágnes további sikereihez. 
Gaura: Nagyon klassz volt együtt dolgozni Gyulával, ide-oda pingpongoztunk a zombi alkotóelemivel, és mégsem esett darabjaira, sőt! :) Remélem, ti is örültök a rendhagyó borítónak! 

No comments:

Post a Comment